Baby Milestones


ကလေးငယ်၏ ဖွံ့ဖြိုးမှုအဆင့်ဆင့်ဆိုသည်မှာ မွေးကင်းစအရွယ်မှသည် အသက် ၂ နှစ်ခွဲအထိ ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာအရ ကြီးထွားဖွံ့ဖြိုးလာပုံနှင့် ပြုလေ့ရှိသော အမူအကျင့်များကို အသက်အလိုက် ဖော်ပြထားခြင်း ဖြစ်ပါသည်။ မိမိကလေးငယ်၏ အသက်ကိုရွေး၍ ဖတ်ရှုနိုင်ပါသည်။ 


ကလေးတစ်ယောက်၏ စကားပြောနိုင်စွမ်း၊ အကြားအာရုံ၊ ဦးနှောက်ဖွံ့ဖြိုးမှု၊ ကိုယ်လက်လှုပ်ရှားမှု စသည်တို့ကို အဆင့်ဆင့်သိနိုင်ခြင်း။

ကလေးပုံမှန်ဖွံ့ဖြိုးနေပါက မိဘများက reassuance ပေးနိုင်ခြင်း။

ကလေးဖွံ့ဖြိုးမှု နှေးနေပါက အချိန်စောစောသိနိုင်ခြင်း။

ဆရာဝန်ပြသ၍ ကုသမှုအချိန်မီ ခံယူနိုင်ခြင်း။


ကလေးအသက် ၁ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု                                                                                                            

 

  • ဦးခေါင်းမနိုင်ခြင်း                                                                                                          
  • သံကို တုံ့ပြန်မှု ရှိခြင်း
  • မျက်နှာကို ကြည့်တတ်ခြင်း
  • အဖြူအမည်း ပုံစံများကို မြင်တတ်လာခြင်း                                                                                                                   
  • Lifts head
  • Responds to sound
  • Stares at faces
  • Can see black-and-white patterns


 


တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု                                                    

 

  • အရာဝတ္ထုများကို လိုက်ကြည့်တတ်ခြင်းအုအု အားအား စသဖြင့် အသံပြုခြင်း
  • Follows objects
  • Oohs and ahs




 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ပြုံးပြခြင်း
  • ရယ်ခြင်း
  • ဦးခေါင်းကို ၄၅ ဒီဂရီခန့်ထိ ထိန်းလှည့်နိုင်ခြင်း
  • Smiles
  • Laughs
  • Holds head at 45-degree angle



ကလေးအသက် ၂ လ


 ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ဂူးဂူး ဂါးဂါး အသံများ ပြုတတ်ခြင်း
  • အရာဝတ္ထုများကို လိုက်ကြည့်တတ်ခြင်း
  • ဦးခေါင်းကို စက္ကန့်အနည်းကြာ ထိန်းကြွနိုင်ခြင်း
  • Vocalises sounds – gurgling and cooing
  • Follows objects
  • Holds head up for short periods


 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ပြုံးပြခြင်း
  • ရယ်ခြင်း
  • ဦးခေါင်းကို ၄၅ ဒီဂရီခန့်ထိ ထိန်းလှည့်နိုင်ခြင်း
  • လှုပ်ရှားမှုများ အဆင်ပြေချောမွေ့လာခြင်း
  • Smiles responsively
  • laughs
  • Holds head at 45-degree angle
  • Movements become smoother

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ဦးခေါင်းကို ငြိမ်အောင် ထိန်းနိုင်ခြင်း
  • ကိုယ်ခန္ဓာ အလေးချိန်ကို ခြေထောက်ပေါ်သို့ စတင် အားပြုတတ်လာခြင်း
  • ဦးခေါင်း၊ ပုခုံးများ ကြွနိုင်ခြင်း
  • Holds head steady
  • Bears weight on legs
  • (mini push-up) May lift head and shoulder (mini push-up)



ကလေးအသက် ၃ လ


 ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

  • ပြုံးရယ်တတ်ခြင်း
  • ဦးခေါင်းကို ငြိမ်အောင် ထိန်းနိုင်ခြင်း
  • မျက်နှာ၊ အနံ့ စသည်တို့ကို မှတ်မိခြင်း
  • Laughs and smiles
  • Holds head steady
  • Recognises your face and scent



 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • အသံစူးစူး အော်ငိုခြင်း
  • အသံကို မှတ်မိခြင်း
  • ဦးခေါင်း၊ ပုခုံးများ ကြွနိုင်ခြင်း
  • Squeals, gurgles, coos
  • Recognises your voice
  • (mini push-up) – Does mini push-ups

 



အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • အသံကျယ်ကျယ် ကြားရာဖက်ကို လှည့်ကြည့်ခြင်း
  • လက်နှစ်ဖက်ကို ပူးခြင်း၊ လက်လှမ်း တတ်ခြင်း
  • မှောက်ခြင်း
  • Turns towards loud sounds
  • Can bring hands together and may bat at toys
  • Can roll over


ကလေးအသက် ၄ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ဦးခေါင်းကို အနည်းငယ် ထိန်းမနိုင်ခြင်း
  • ကိုယ်ခန္ဓာ အလေးချိန်ကို ခြေထောက်ပေါ်သို့ အားပြုနိုင်ခြင်း
  • စကားပြောလျှင် ဂူးဂူးဂါးဂါး အသံဖြင့် တုံ့ပြန်နိုင်ခြင်း
  • ဦးခေါင်း၊ ပုခုံးများ ကြွနိုင်ခြင်း (mini push-up)
  • Holds head up steadily
  • Can bear weight on legs
  • Coos when you talk to him
  • Does mini push-ups

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • အရာဝတ္ထု ၊ အရုပ်များကို လက်ဖြင့် ဆုတ်ကိုင်နိုင်ခြင်း
  • အရာဝတ္ထု များထံ လက်လှမ်းနိုင်ခြင်း
  • မှောက်ခြင်း
  • Can grasp a toy
  • Reaches out for objects
  • Can roll over

 


အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • မမ၊ ဘဘ အစရှိသော အသံများ ပြုနိုင်ခြင်း
  • သွား စတင် ပေါက်ခြင်း
  • Imitates speech sounds – baba, dada
  • May cut first tooth



ကလေးအသက် ၅ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • အရောင်တောက်တောက်များကို ခွဲခြားသိမြင်ခြင်း
  • မှောက်ခြင်း
  • မိမိ၏ လက်တို့ခြေတို့ဖြင့် မိမိဘာသာ ဆော့ကစားခြင်း
  • Can distinguish between bold colours
  • Can roll over
  • Amuses himself by playing with hands and feet

 


တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ထူးခြားသော အသံကြားရာကို လှည့်ကြည့်တတ်ခြင်း
  • မိမိ၏ အမည် (သို့) အခေါ်ခံရသော နာမည်ကို မှတ်မိခြင်း
  • Turns towards new sounds
  • Recognises own name


 


အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • အကူညီမပါဘဲ ခေတ္တမျှ ထိုင်နိုင်ခြင်း 
  • အရာဝတ္ထု များကို ပါးစပ်ထဲသို့ ထည့်တတ်ခြင်း
  • သူစိမ်းများကို ကြောက်လန့်ခြင်း 

 

  • May sit momentarily without support
  • Mouths objects
  • Stranger anxiety may begin

ကလေးအသက် ၆ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ခေါ်သံ၊ အသံကြားရာကို လှည့်ကြည့်ခြင်း
  • ဘူးမှုတ်တတ်ခြင်း၊ အသံပြုတတ်ခြင်း
  • ဘယ်ညာမရွေး လှည့်ကာ မှောက်နိုင်ခြင်း
  • Turns towards sounds and voices
  • Imitates sounds, blows bubbles
  • Rolls in both directions

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ပစ္စည်းများကို လှမ်းယူကာ ပါးစပ်အတွင်းထည့်တတ်ခြင်း
  • အကူအညီမပါဘဲ ထိုင်နိုင်ခြင်း
  • Reaches for objects and mouths them
  • Sits without support

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • တွားသွားရန် အစပြုခြင်း
  • တူညီသော (သို့) မတူညီသော အသံ၂ မျိုးကို အသံပြုနိုင်ခြင်း (ဥပမာ- မေမေ၊ မန်မန်၊ အမ၊ အဘ )
  • ပစ္စည်းများကို မိမိရှိရာ ဆွဲယူတတ်ခြင်း
  • May lunge forward or start crawling
  • May jabber or combine syllables
  • May drag object towards himself

ကလေးအသက် ၇ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • အကူအညီ၊ အထောက်အပံ့မပါပဲ ထိုင်နိုင်ခြင်း
  • အနီးရှိပစ္စည်းများကို လှမ်းပြီး ယူနိုင်ခြင်း
  •  မပီကလာ၊ ပီကလာ အသံထွက်ခြင်း
  • Sits without support
  • Reaches for things with a sweeping motion
  • Imitates speech sounds (babbles)

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • တူညီသော (သို့) မတူညီသော အသံ၂ မျိုးကို အသံပြုနိုင်ခြင်း (ဥပမာ- မေမေ၊ မန်မန်၊ အမ၊ အဘ )
  • လေးဘက်ထောက် စသွားခြင်း
  • လက်တစ်ဖက်ဖြင့် ပစ္စည်းများကို ကောက်ယူပြီး နောက်လက်တစ်ဘက်ထဲသို့ ပြောင်းထည့်တတ်ခြင်း
  • ပစ္စည်းတစ်ခုနှင့် တစ်ခုကို တိုက်ပြီး ဆော့ကစားခြင်း
  • Combines syllables into word-like sounds
  • Begins to crawl or lunges forward
  • Picks up objects with one hand and passes to the other hand
  • Bangs objects together

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • တစ်ခုခုကိုကိုင်ပြီး မတ်တပ်ရပ်ခြင်း
  • တာ့တာလုပ်တတ်ခြင်း၊ လက်ဝှေ့ယမ်းနှုတ်ဆက်ခြင်း
  • Stands while holding on to something
  • Waves goodbye

ကလေးအသက် ၈ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ဖေဖေ၊ မေမေစသဖြင့် မပီကလာ၊ ပီကလာ ခေါ်တတ်ခြင်း
  • လေးဘက်ထောက် စသွားခြင်း
  • လက်တစ်ဖက်မှ နောက်လက်တစ်ဖက်ထဲသို့ ပစ္စည်းများကို ပြောင်းထည့်တတ်ခြင်း
  • Says “dada” and “mama” to both parents (isn’t specific)
  • Begins to crawl
  • Passes object from hand to hand

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • တစ်ခုခုကိုကိုင်ပြီး မတ်တပ်ရပ်ခြင်း
  • လေးဖက်ထောက်၍ ကောင်းစွာ သွားနိုင်ခြင်း
  • အရာဝတ္ထုများကို ညွှန်ပြနိုင်ခြင်း
  • Stands while holding on to something
  • Crawls well
  • Points at objects

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • အနီးရှိပစ္စည်းတစ်ခုခုကို အားပြုပြီး မိမိဘာသာ မတ်တပ်ရပ်နိုင်ခြင်း၊ ထိုင်ခုံ၊ စားပွဲအစရှိသည်တို့ကို ကိုင်ပြီး လမ်းလျှောက်ရန်ကြိုးစားခြင်း
  • ပစ္စည်းများကို လက်မနှင့် လက်ညှိုးဖြင့် ညှပ်၍ ကောက်ယူတတ်ခြင်း
  • လိုချင်သည့်အရာကို လက်ဟန်ခြေဟန်၊ အမူအရာများဖြင့် ပြတတ်ခြင်း
  • Pulls self to standing position, cruises around furniture while holding on
  • Picks things up with thumb-and-finger pincer grasp
  • Indicates wants with gestures

ကလေးအသက် ၉ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ဗျည်းနှင့် သရများပေါင်းစပ်ပြီး စကားလုံးများအဖြစ် အသံထွက်နို်င်လာခြင်း
  • တစ်ခုခုကိုကိုင်ပြီး မတ်တပ်ရပ်ခြင်း
  • ပစ္စည်းများကို တစ်ခုနှင့်တစ်ခုတိုက်ခြင်း၊ ပစ်ချခြင်း၊ အဝေးသို့ လွှင့်ပစ်ခြင်း
  • Combines syllables into word-like sounds
  • Stands while holding on to something
  • Bangs, drops, and throws objects

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ပစ္စည်းများကို လက်မနှင့် လက်ညှိုးဖြင့် ညှပ်၍ ကောက်ယူတတ်ခြင်း
  • ထိုင်ခုံ၊ စားပွဲအစရှိသည်တို့ကို ကိုင်ပြီး လမ်းလျှောက်ရန်ကြိုးစားခြင်း
  • Uses pincer grasp to pick up objects
  • Cruises while holding on to furniture

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • ‘ဗြောင်နောင်နောင် ဗေဗေဂျိ’ ဆော့တတ်ခြင်း
  • ဖခင်ကို ဖေဖေ၊ မိခင်ကို မေမေ လူမှန်ကန်စွာ ခေါ်တတ်ခြင်း
  • Plays pat-a-cake
  • Says “dada” and “mama” to the right parent (is specific)

ကလေးအသက် ၁ဝ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  • တာ့တာလုပ်တတ်ခြင်း၊ လက်ဝှေ့ယမ်းနှုတ်ဆက်ခြင်း
  • ပစ္စည်းများကို လက်မနှင့် လက်ညှိုးဖြင့် ညှပ်၍ ကောက်ယူတတ်ခြင်း
  • လေးဖက်ထောက်၍ ကောင်းစွာ သွားနိုင်ခြင်း
  • ထိုင်ခုံ၊ စားပွဲအစရှိသည်တို့ကို ကိုင်ပြီး လမ်းလျှောက်ရန်ကြိုးစားခြင်း
  • Waves goodbye
  • Picks things up with pincer grasp
  • Crawls well
  • Cruises

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  မိဘများကို မှန်မှန်ကန်ကန် ရွေးချယ်၍ ဖေဖေ၊ မေမေခေါ်တတ်ခြင်း (ဖခင်ကို ဖေဖေ၊ မိခင်ကို မေမေ လူမှန်ကန်စွာ ခေါ်တတ်ခြင်း)
  •  အမည်ခေါ်လျှင် လှည့်ကြည့်တတ်ခြင်း၊ ငြင်းဆန်သည့်သဘောကို နားလည်ခြင်း
  •  လိုချင်သည့်အရာကို လက်ဟန်ခြေဟန်၊ အမူအရာဖြင့် ပြတတ်ခြင်း
  • Says “dada” and “mama” to the right parent (is specific)
  • Responds to name and understands “no”
  • Indicates wants with gestures

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  သောက်ရည်ခွက်ဖြင့် သောက်တတ်ခြင်း
  •  အကူအညီမပါဘဲ မိမိဘာသာ အချိန်အနည်းငယ်ကြာအောင် မတ်တပ်ရပ်နိုင်ခြင်း
  •  ပစ္စည်းများကို ပစ္စည်းထည့်သည့်အံ (သို့) ဘူးတစ်ခုထဲသို့ ထည့်တတ်လာခြင်း
  • Drinks from a cup
  • Stands alone for a couple of seconds
  • Puts objects into a container

ကလေးအသက် ၁၁ လ

 

ကလေးအများစု၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  မိဘများကို မှန်မှန်ကန်ကန် ရွေးချယ်၍ ဖေဖေ၊ မေမေခေါ်တတ်ခြင်း
  •  ‘ဗြောင်နောင်နောင် ဗေဗေဂျိ’ ဆော့တတ်ခြင်း
  •  အကူအညီမပါဘဲ မိမိဘာသာ အချိန်အနည်းငယ်ကြာအောင် မတ်တပ်ရပ်နိုင်ခြင်း
  • Says “dada” and “mama” to the right parent (is specific)
  • Plays pat-a-cake
  • Stands alone for a couple of seconds

 

တချို့တဝက်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  အခြားသူများ၏ အပြုအမူများကို အတုယူတတ်ခြင်း
  •  ပစ္စည်းများကို ပစ္စည်းထည့်သည့်အံ (သို့) ဘူးတစ်ခုထဲသို့ ထည့်တတ်လာခြင်း
  •  ရိုးရှင်းသော ညွှန်ကြားချက်များကို နားလည်လာခြင်း
  • Imitates others’ activities
  • Puts objects into a container
  • Understands simple instructions

 

အနည်းငယ်သော ကလေးများ၏ စွမ်းဆောင်နိုင်မှု

 

  •  သောက်ရည်ခွက်ဖြင့် သောက်တတ်ခြင်း
  •  ဖေဖေ၊ မေမေအပြင် အခြားစကားလုံးတစ်လုံးကို ပြောတတ်လာခြင်း
  •  မတ်တပ်ရပ်နေရာမှ ဒူးကို အနည်းငယ်ကွေးပြီး ရှေ့သို့ ကိုင်းညွှတ်တတ်ခြင်း
  • Drinks from a cup
  • Says one w